
Wrong treatment
IN REFERENCE to "Censured chiro again
offering cheap deals" (The Advertiser,
22/1/10), the Chiropractors Association of
Australia (SA) is disappointed at the latest
article written by Tory Shepherd quoting
opinions of spokespeople of the Australian
Medical Association (SA) attacking the
chiropractic profession, without consulting
the CAASA.

AMA (SA) president Dr Andrew
Lavender is quoted as saying "there's very
little evidence anywhere about any benefit
of chiropractic treatment".

First, there is a large and growing body of
up-to-date research and evidence on
chiropractic care.

It is unfortunate and surprising that even
a brief look at any of this literature appears
not to have been performed, despite Dr
Lavender emphasising the importance of
"scientific basis".

Second, according to the Australian
Bureau of Statistics, more than 215,000
Australians visit a chiropractor each week.

Third, referrals to chiropractors from
GPs as part of Medicare's Enhanced Prim-
ary Care Scheme have shown a remarkable
increase since the scheme's expansion in
2004, demonstrating the improved under-
standing by GPs (who are, likely, also AMA
members) of the benefits of chiropractic, as
well as the resultant healthy collaborative
relationship between chiropractors and
GPs, who evidently do not seem to share
the quoted views of Dr Lavender.

The CAASA believes the erroneous
statements could adversely affect your
readers' ability to make informed decisions
regarding health care.

(Dr) ZOE LOVE, President, Chiropractors
Association of Australia (SA).

Ref: 64020741
Copyright Agency Limited (CAL) licenced copy

Advertiser (Adelaide)
Tuesday 2/02/2010
Page: 17
Section: Letters
Region: Adelaide, AU
Circulation: 186669
Type: Capital City Daily
Size: 79.14 sq.cms.

AUS: 1300 1 SLICE NZ: 0800 1 SLICE     service@slicemedia.com 

press clip


